För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 14 september 2019

Retsticka

När man ligger och puttrar på som en baskergubbe uppstår ofta situationer man kan utnyttja för att skrämmas lite...

Genom byn där vi bor är hastighetsbegränsningen 80 km/h och där kör jag också 80. Då får man oftast stresskukar i röven som kommer pressandes i 140. När de kör om brukar jag ibland haka på och lägga mig bakom dom på lagomt avstånd. Eftersom jag har en bil som lätt skulle kunna tjänstgöra som civil polisbil ser man nästan hur de börjar svettas genom bakrutan... speciellt roligt är detta att göra när man blir passerad av valfri BMW-råtta eller Auditönt. :)

Vissa är lite smartare och fulla i fan. De ligger bakom och avvaktar några minuter innan de sticker iväg. Min kvalificerade gissning är att de sitter och fipplar in mitt regnummer i sin telefon för att kolla att jag inte är civilsnut...

Polisen borde registrera sina bilar på privatpersoner. De skulle ta fler dårar då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar