För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 7 februari 2020

Fjolltomtarna

Det här borde vara glädjens dag. Vi har fått tillbaka våra körningar. 

Men jag jublar inte. 

Jag borde hoppa och dansa men det gör jag inte.

För jag vet att Pelle, Olle och Börje gråter blod idag.

Som de flesta säkert vet har den senaste månaden varit kaosartad för alla som bor i Boden. 

Ständiga förseningar och strul.

Det är inte Pelle, Olle och Börjes fel. Det är fjolltomtarnas fel. För dom ser bara siffror på ett papper. Och den här gången räknade de fel.

Och nu står Pelle, Olle och Börje med dyra nya bilar som ska betalas och inga körningar som kan betala dom...
Det är fjolltomtarnas fel. 

Pelle Olle och Börje får gå till banken med gråt i blicken och mössan i hand. 

Fjolltomtarna säger äsch då, borstar av sig lite smuts och går vidare till nästa stad som dom kan förstöra...

Jag är generellt sett för marknadsekonomi, men när det gäller skola vård och omsorg borde dessa tomtar förbjudas att sätta fingrarna i fel syltburk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar