För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 20 februari 2020

Istid

Det började i söndags. 

När jag kom hem efter en trevlig helg i schackets tecken hade jag 13 grader varmt i huset...

Pelletsbrännare hade dött. Inte stannat som den brukar utan dött. 

Totalt stendöd. Panik uppstod. Som att jag inte redan har nog med problem...

Efter lite efterforskningar lokaliserades en säkring som förhoppningsvis är orsaken till problemet. 

Fast det var ju givetvis en speciell variant som måste beställas från Holland...

En ny kostar 2 spänn men frakten gick på en miljard.

Men måste man så måste man. DHL express fick det bli.
Och fort gick det. Ända till Arlanda. Men där verkar den sitta fast i en evighet. Typiskt stockholmare att vara sega...

Under tiden får jag förlita mig på pelletskaminen och hoppas att elementen inte fryser.

Tur att föregående ägare verkar ha pumpat in ordentligt med glykol i systemet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar