För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 21 mars 2020

De giriga

Denna pandemi som härjar runt just nu har fått mig att förstå folks sanna natur, även min egen.

Visst är det kul att ha en släpvagn som inte går att använda. 
Den andra rycker och sliter i den. "Den är värd så här mycket och jag ska ha hälften!"

Själv rycker jag och sliter i den för att få loss den från backen som den har frusit fast i... Det går mindre bra...

Alla andra dårar rycker och sliter i allt toapapper de ser, i detta fall är det teoretiska värdet mindre än det faktiska. 

Det faktiska värdet på något är inte alltid helt enkelt att räkna ut.

Just nu är det faktiska värdet på släpet 0 och ingenting eftersom det bara är i vägen och inte går att använda.

Det faktiska värdet på toapapper är skithögt...

Men det faktiska värdet på de giriga är negativt.

Även jag är girig tydligen. Men det beror väl på att jag helst inte vill leva resten av mitt liv i en städskrubb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar