För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 24 mars 2010

Att bo i slummen

När jag flyttade hit blev jag idiotförklarad. "Man kan väl inte stå flera år i kö och sen välja en lägenhet på Örnäset?" fick jag höra...

Och det är klart att jag kan förstå misstron mot Örnäset... En gång i tiden var det här ett fint område för barnfamiljer, men sen blev det skabbigt, för att på senare år faktiskt ha lyft sig tycker jag.

Jag har haft min splajtans nya kärra parkerad utanför i flera dar utan att få nån ruta krossad, för att inte tala om den gamla privata skrothögen jag har som ingen heller har rört, trots att den inte går att låsa på vintern p.g.a. imminent frysrisk :)

Nä jag kan nog säga att farhågorna har varit felaktiga, det enda jag irriterar mig över är de ständigt förekommande temperaturväxlingar som vattensystemet i mitt hus besitter.

Att ena sekunden bli överöst med norges kallaste vatten direkt hämtat från isflaken i barents hav och i nästa sekund bli skållad med sydvästra serengetis allra hetaste vatten är inte sådär jätteuppskattat i min bok.

Nu sol och mera ärenden bakom ratten.

over and out som herr Tjärdalen brukar säga fast på svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar