För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 17 mars 2010

Om färger

Hade blodkörning till Gällivare igår. På såna resor hinner man sitta och fundera en aning. Kanske mer än vad som är nyttigt...

Jag funderade i alla fall på det faktum att jag gillar mycket svart. Har nästan uteslutande svarta kläder, har en svart mobiltelefon, och jag lyssnar mycket på black metal...

Frågan är ju om man av sin omgivning uppfattas som deprimerad bara för att man gillar svart? Hade man gillat snorgrönt (samma färg som taxi 77) eller lilavitt så hade man istället blivit klassad som mongoloid, kanske med all rätt...

Inte för att jag statuerar min musikaliska läggning med piercingar i näsbenet och med kedjor hängandes runt benen, men hur som helst så kanske ändå folk får fel uppfattning av dom som gillar svart.

Klockan är 07.35 och nu börjar en ny dag i produktivitetens tecken!

1 kommentar:

  1. Har tänkt helt likadant...men det var väl ca 1-2 år sedan jag bröt trenden!
    "Varför har jag svarta strumpor, svart t-shirt, svart jacka, mörka jeans, svarta skor och en svart väska??" - Jag som inte ens gillar svart(utan att inte misstolka mig rätt/fel).
    /hoffa

    SvaraRadera