För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 11 mars 2010

Jag anhåller om trafiktillstånd tack

Alltså jag skall inte raljera nu... Men om de regler som numera föreligger kring ansökande om trafiktillstånd för taxi hade gällt under den tid som vissa (andra, inte jag :) åkare i Sexans Taxi AB behagade ansöka så hade det nog delats ut avsevärt färre trafiktillstånd...

Detta är förstås på gott och ont, numera krävs det verkligen att man är en seriös företagare som håller sig till reglerna samt betalar en (alltför hög) lagstadgad ersättning till sina anställda, för att man ska få tillstånd. Dessutom krävs det att man kan redogöra för antal och färg på de kalsonger man har i byrålådan.

Lämnade igår in en mycket tjock lunta med papper som redogör för ovanstående (jag har många kalsonger) och nu återstår det bara att vänta och se om man har räknat rätt (inte på kalsongerna utan på kronorna :)

Obs!! Påminn mig om att jag ska köpa en "ingen reklam tack" -skylt till dörren... hela lägenheten är fortfarande översvämmad av reklam från Ica Maxi.

Och sen måste jag fixa skotern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar