För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 6 augusti 2012

Druvoholism

Hörde idag att man ska börja klassa spelberoende som en sjukdom i samma klass som alkoholism och andra drogrelaterade ämnen.

Kul för dom som spelar för mycket. Men hur blir det med oss druvoholister?

Gröna eller blåa. Söta, vackra och smidiga. Jag älskar  knäppandet i skalet när man sätter tänderna i dom.

Idag har jag pressat närmare två kilo

Jag måste börja inse att jag är beroende av dessa utsökta små frukter. Dessutom är risken för steklar i kärnorna obefintlig.

Viss efterforskning har visat att min nektarin innehöll en stekellarv, dessutom är detta inte ett helt ovanligt fenomen.

Hur man ska behandla vindruvsberoendet är oklart.

Tills vidare fortsätter jag min intensiva kamp att likställa min sjukdom med alkoholism...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar