För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 10 augusti 2012

Mytax förbannelse

Idag när jag vaknade hade jag tänkt mig att få en lugn och slapp dag. Hade endast en programpunkt på mitt schema, men som vanligt så blev det ju inte speciellt lungt...

08.00

Vaknar av att Sleep as Android väcker mig. Nattens sömnstatistik visar på 64% djupsömn, kanske inte den allra bästa uppladdningen inför den da som skulle komma...

08.30

River höger fuckfinger på en spik i tvättstugan. Blodet sprutar över hälften av de rena kläderna. Får tvätta igen.

08.45

Lämnar Volvon på Nordiska bil för programmering av den svindyra nyckel jag köpte igår.

09.00

Morgonkaffe på växeln. För svagt p.g.a. slut på pulver.

09.15

Volvo ringer. Problem med programmeringen. Den plastpåse som nyckeln levererades i behövs för att man ska kunna programmera fjärrkontrollen. Denna påse ligger nånstans på soptippen i Sunderbyn. Kontentan: Nyinköpt fjärrkontroll för 1000 kronor värdelös... Urk

09.44

SMS från Volvo. Bilen är klar. Hopp om att plastpåse hittats infinner sig.

09.45

Johan ringer med panik i rösten. Ellens baklucka har pajat, rullstolen som ligger därinne måste tas ut via baksätet. I samma veva vill älskade M ha lunch från McDonalds. Jag lånar M:s bil och åker för att assistera Johan.

10.00

Ellen lämnas hos Åke. Tas in för felsökning.

10.25

Martina ringer och undrar var hennes lunch är. Står just då i driven på McD och väntar på den.

10.45

Hämtar Volvo på Volvo. Förhoppningarna grusades. Ny fjärrkontroll måste beställas, Butiken går med på att dela på kostnaden. Tack, men jag tror jag klarar mig med en fjärr, eller kanske inte :)

11.15

Lunch med Johan på Don Guacamole. Utsökt fläskgryta serveras. Utan tvekan dagens stora höjdpunkt.

11.50

Lämnar Johan i Gammelstad

12.15

Metargränd, pappersarbete, lätt fönsterkarmsmåleri.

13.00

Åke ringer. Ellen klar. Fel på låset. Har bytts, tack och bock. Ringer Johan som lovar att hämta mig.

14.15

Hämtar Ellen hos Åke Eriksson. Åker till Däckhuset för att kolla om dom har tid att byta bromsklossar.

14.30

Får nobben hos Däckhuset, väntetid fyra dagar, på tok för länge.

14.45

Hämtar bromsklossar till Ellen på Åke. dryg tusenlapp. Tur att det inte är min bil längre :)

15.00

Taxigaraget. Arbete med klossbyte inleds.

16.20

Klossbyte klart. Ellen varnar för slitna klossar, vilket hon inte gjorde innan de byttes...

17.00

Kaffe och andningspaus på växeln. Blogg.

18.15

Fönsterkarmsmålning, vila...

21.00-04.00

Halvnatt i Ellen. Om jag orkar...

En helt vanlig dag med andra ord... Snart strejkar nog den gamla Mummelkroppen. Då vinner Mytax otursförbannelse. Vem trodde nåt annat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar