För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 30 augusti 2012

Ny energi

Sensia

I måndags blev jag inbjuden att gästträna på gamla Helex, numera Sensia.

Nergånget och slitet, dyrare än F24 och dessutom måste man ta öppettiderna i beaktning.

Förvisso har de fler maskiner och bättre omklädningsrum.

Finnen vill byta gym av den enda anledningen att de har en bastu, men den fnyser han ju ändå åt och kallar den för ett svenskt värmerum.

Med andra ord sämre på de allra flesta plan, här kommer jag inte att köpa kort, men det kan ändå vara kul att testa nåt annat.

Men framför allt är det skönt att ha kommit igång med träningen igen!!

Idag sprang jag 3 kilometer på under 20 minuter, kanske inte några imponerande siffror för nån vältränad individ, men för mig är det bra, och ett kvitto på att sommarens träningsuppehåll faktiskt inte i så stor utsträckning har påverkat min fysik.

Hallen gör framsteg

Idag har jag spacklat det sista, och imorgon ska jag förhoppningsvis hinna måla taket.

När detta enorma projekt är i hamn ska jag bjuda in mina vänner på en taklagsfest, så att de kan riva ner allt och spilla vin på tapeterna, nu när jag vet hur man gör borde det ju gå avsevärt mycket fortare :)

Känner att den så länge saknade energin är på väg tillbaka med stormsteg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar