För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 4 oktober 2012

Fönstertittare

Man kan väl lungt påstå att jag valde fel dag för detta projekt.

Beckmörker och spöregn är ju inte direkt underlättande omständigheter när man ska bära fönster, men det gick faktiskt riktigt bra sånär som på ett litet missöde.

Farsan ramlade från släpet rakt ner i en halvmeters vattenpöl. Komiskt men man ska väl inte skratta åt sånt va?

Annars gick det snabbt och smärtfritt, och den av Tompa erhållna iden om att ställa fönstrena i en pyramid för att slippa bygga ställning funkade riktigt bra!

De rörde sig inte en millimeter från start till mål.

Det enda som rörde sig ordentligt var tankmätarens nål.

Min bil är ju inte direkt snål ens utan släp, och med tungt snedbelastat släp närmade sig förbrukningen 2 liter per mil, även utan att gasa speciellt mycket, dessutom stod jag en timme på tomgång i stugan för att få nån slags belysning i tillvaron.

En halv tank gick åt, fast jag fick en hel för besväret :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar