För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 2 oktober 2012

Bygga ställning

Idag blev jag sen till jobbet. Fast det gjorde inte så mycket, för det var fel på datasystemet vilket gjorde att alla körningar måste ropas ut manuellt via radion.

Jag kallas mumlet av en anledning

Det är ingen som hör mig när jag ropas på radion, därför brukar jag inte använda den i onödan, och när systemet funkar som det ska finns det inget större bruk av den heller.

Men idag var den ett nödvändigt ont. Därför hamnade jag i växeln istället... Där brukar jag iallafall kunna göra mig hörd någorlunda :)

Varför blev då jag, som annars (nästan) alltid brukar komma i tid, sen kan man undra?

Jo jag höll på att lasta fönster på Tompas gigantiska släpvagn och det drog ut på tiden. Jag lastade de liggande, fast jag vet att de brukar säga att man alltid ska lasta fönster stående.

Jag kände att jag helt enkelt inte ids, och eller har tid, att bygga en ställning.

Men jag kanske måste. Suck

Vi fick fönstrena gratis, men det kanske ändå är onödigt att köra dom till stugan om de ändå kommer att spricka...

Jag får se om jag ids fixa det där på torsdag :)

I övrigt är jag nöjd med dagen,. fick mycket gjort, har målat listerna i hallen, samt hunnit en sväng till ByggMax och köpa sex meter kvartslist i onödan. Man måste köpa de i fyrameterslängd på sagda affär eftersom dom inte har idats skaffa en såg. Eller så har dom inte personal så det räcker.

Deras affärside bygger tydligen på att man själv ska göra allt, och det kan jag väl köpa, med tanke på det låga meterpriset.

Trä som trä

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar