För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 16 november 2012

Den perfekta bilden

Man tycker det borde vara enkelt

Det är det inte

Efter min plånbok kom bort måste jag göra ett foto till den nya taxiförarlegitimationen.

Och det är som sagt var inte det enklaste.

Polisen gör det inte. Vägverket har en fotoautomat. Fast den går inte att använda till såna bilder för det blir för dålig kvalité. Varför har dom då en kan man undra?

Det är det nog ingen som vet

Nästa steg är att hitta en fotograf i Luleå och det är ju inte det lättaste...

Till slut hittade jag en som gav mig fem bilder till den facila summan av 180 spänn.
Vad bra!

Nu har jag bilder till de närmaste femtio årens taxileg. De funkar nog för jag kommer knappast bli fulare med tiden

Att ta en snygg bild av mig är inte lätt...

Inte ens med en Hasselbladare i miljonklassen.

Samtidigt har jag suttit i telefon med Svenska Bostadsfonden för att försöka reda ut varför det nyss bytta låset i min garagedörr inte passar med den nya nyckeln jag fick...

Suck

Men livet går väl vidare antar jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar