För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 7 november 2012

Ljus vinter

Nu var det länge sen jag skrev igen va?

Tycker att tiden går så fort så att det kan ibland bli en vecka eller två mellan inläggen, fast jag är fast besluten att hålla den här bloggen levande, även om det inte egentligen händer så mycket nämnvärt att skriva om...

Idag snöar det i Luleå, kanske var på tiden att det vita helvetet började ramla ner även om jag givetvis hade sett en helt snöfri vinter.

Nu börjar eländet med skottning, att dra loss fastkörda Mercedesar och onda sig över saltade räkningar från bärgaren.

Nu börjar tiden med dyngsura sockar och fötter som har frusit till is.

Nu börjar längtan efter de varmare breddgraderna. Fast i vinter blir det nog ingen resa. Dels för att jag inte har råd, men det finns även en annan mycket trevligare anledning!

Ibland behöver man inte gå över ån efter vatten

Känslan är just nu väldigt bra men jag tar det i den takt som det kommer...

Livet blev på nåt sätt helt plötsligt mycket lättare nu, och det känns som att den här vintern kommer att bli den kortaste på länge!

Och igår fick Sexans Taxi blommor av Anita som tack för att vi vinterförvarar hennes sparkcykel i vårt garage.

Vad gör man inte för sina stamkunder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar