För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 13 februari 2013

Hemmahen

En lycklig hemmahen är en hårt arbetande hemmahen!

Alltså egentligen är jag ju en arbetande man. Ikväll har jag dock varit hemmaman, Men med rädsla för repressalier från feministiska kretsar som kan komma att anklaga mig för att vara en chauvinistisk mansgris om jag kallar mig så så säger jag hemmahen...

Den här dagen har varit en minst sagt produktiv dag.

Det började före fan med jobb i åtta timmar. Hann med att hämta post och givetvis fick man återigen anledning att onda sig över den fantastiskt underbara samhällsinstansen som vi idag kan kalla för slarveverket.

Inte nog med att man får betala nittiofemtusen i restskatt, sen har dom jävlarna mage att meddela att det har skett ett räknefel i momsen så att man kanske riskerar att ha fått för lite restskatt...

FITTNYLLE!!

Sedan hämtade jag min sambo och vi tog en snabbtur till jätteheden för att inhandla lite smågrejer. Bland annat hann vi på Rusta för att köpa gardinstångsringar av storleken 32 millimeter i diameter. Dock har dessa antingen producerats av glapphänta käppkineser eftersom vissa av ringarna var mindre än de andra varvid de inte passade på stången, alternativt har de förpackats av enögda taiwaneser som inte ser skillnad på 30 och 32 millimeters diameter.

Jag hyser verkligen en enorm respekt för den fantastiskt jämna produktkvalité som ovanstående butikskedja vidhåller.

Sedan åkte vi och städade 66:an som verkligen behövde en rejäl genomkörare med högtryckstvätten.

Efter detta blev det matlådemiddag på hemmaplan innan det var dags att lämna min älskade på hennes arbete för ett 14-timmarspass.

Nästa projekt var ett besök hos herr BomBom i Gammelstad för lite rådgivning i hur man gör bokföring på ett sådant sätt så att man slarvar bort ett par hundra tusen...

Hjälpte honom även att tömma släpvagnen på gammalt skrot som legat på den sedan i somras.

Dags att återvända hem för lite arbete på hemmaplan då. Skruvade upp det fina och superpraktiska diskställ som min sambo tagit med sig hemifrån, sedan städade jag bort 95 gamla knivar som jag hade glömt att jag hade från mina lådor.

Hittade även en slickepott och två stora vispar. Vilken tur då att vi köpte en stor visp på Lagerhaus igår eftersom jag inte trodde att jag hade någon sådan... ;/

Sista projektet var att montera upp gardinerna i vardagsrummet, vilket inte gick så smärtfritt som det hade kunnat gå, tack vare ovanstående asiatiska klappskallar. Men till slut så sitter dom i alla fall där de ska.

En något slutkörd men glad mumlare tackar för sig för i kväll.

Imorgon är det åter dags att stiga upp före fan, men morgondagen ser jag verkligen fram emot för då ska jag hämta den hett efterlängtade kärleksgåvan till min älskade sambo.

Sedan blir det romantisk middag på tu man hand. Puss och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar