För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 6 september 2014

Dom kommer från ingenstans

Varning! Detta inlägg kan vara lite äckligt för vissa känsliga människor. Läs inte vidare om du nyss har ätit frukost...

Vi har spenderat två dagar i Jokkmokk med omnejd. Det var inte planerat men på torsdags eftermiddag kom vi hem med 20 kilo Karl-Johansvamp.

Dessvärre så fick dessa ligga hela torsdagen i en plastpåse och gotta till sig...

Svampar som för ett dygn sedan såg fräscha och jättefina ut var liksom inte lika fräscha när de skulle rensas under fredag kväll...

likmaskarna

Vad jag inte fattar är vart dom kommer ifrån liksom... Hur tar dom sig in i en försluten plastpåse som ligger i en låst bil? Dom kan ju liksom inte flyga, än mindre bryta sig in i en låst bil. 

Slutsatsen blir ju följande.  De måste finnas där redan från början...

Fast eftersom likmaskar uppkommer i allt organiskt material när det bryts ned så skulle det ju innebära att de finns latent i allt levande material..

Även i oss människor.

Urk.

Lugn. Det är inte så det är. Likmaskar är fluglarver som uppkommer när spyflugor lägger ägg på kroppen eller i detta fall på svampens yta.

Emellertid är det ju inte ännu klarlagt hur dessa jävla dödsäckelflugor lyckas ta sig in i bilen när den är stängd. Antar att det finns fler rosthål i min fina rostfria Mitsubishi än vad jag trodde...

Och inte har jag sett några jävla flugor. Bara 350 miljarder äckliga krälande mördarlarver...

De förbannade osynliga jävla houdiniflugorna måste ha en satans massa ägg i sig. Det kan vi i allafall säkerställa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar