För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 8 september 2014

Topp 3 i äckel

Låt mig spinna vidare på äckelspåret medans det ännu är varmt. En varning är väl då alltså återigen skälig... :)

Nu tänkte jag lista de 3 hittils äckligaste händelserna i mitt liv som har fått maginnehållet att göra en 720 kombinerad med en trippel saltomortal där nere i säcken.

Det finns ju några alternativ att välja på förstås men jag kommer på tre som sticker ut speciellt.

3.

Fortsättningen på föregående inlägg... Efter svampplockning och rensning så skulle ju då svampen förvällas för att bevara sin fräschör. Denna fräschör kunde ju emmellertid diskuteras redan från start. När förvällningsprocessen dessutom kräver en viss färdighet för att bli bra så var utgången tyvärr ganska given...

När denna förvällda svamp då hade stått i en kastrull på spisen i två dygn utan åtgärd så kände jag mig tvungen att försöka ta hand om den. Det skulle jag ju inte ha gjort...

Denna odör!

Kan inte närmare beskriva känslan, men jag lyckades med stor möda behålla middagen i magsäcken fast den var definitivt uppe och vände ett par gånger...

2.

Året var 2011. Herr x släppte på sina spärrar och la ut sitt tarminnehåll i sätet på 66 någonstans mellan Kuivakangas och Tjottaheiti...

Inte gubbens fel och man kan ju inte bli arg men...

Denna odör!

Jag körde sedan hela vägen hem med alla rutorna nere, efter tre timmars minutiös sanering kunde lukten fortfarande skönjas dagen efteråt...

1.

Sen höst 2009. Sexans taxis styrelse hade tagit sig till den kungliga huvudstaden för en taximässa eller något liknande. Som alla vet är ju dock detta med mässor bara ett svepskäl som styrelsen utnyttjar för att få supa skallen av sig och äta sur gammal statoilkorv i kopiösa mängder...

Under sen kväll när vi hade ätit lyxig grillbuffé på Prins Bertils boulehall på Djurgården så skulle vi åka tillbaka till hotellet i storbil. Niklas Silfwerplatz och Patrik Svanberg hade som vanligt tryckt i sig 300 kilo mat var och ungefär 40 starköl till det...

Jag gjorde det ytterst ödesdigra misstaget att sätta mig längst in i bilen, och eftersom detta var en buss fanns det ingen möjlighet att öppna varken dörr eller fönster på den plats där jag satt.

Det var då dom två elitfjärtarna satte igång sin konsert...

Denna fruktade odör!!!

Paniken som spred sig när man kände att buffén började komma upp och man inte hade någonstans att ta vägen... Tror att den stackars chauffören kände på sig att katastrofen var nära för han tvärnitade och släppte ut mig i sista stund innan kaskadkräkningarna satte igång.

Man kan ju inte annat än tacka för denna kvicktänkta insats. Jag tvivlar på att vår VD hade stått för det spykalaset om det hade skett i bilen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar