För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 25 september 2014

Idiocrazy

Det kom ut en film för några år sen med samma titel som rubriken.

Den klassas som en komedi men tyvärr är jag rädd att den kan komma att klassas som en dokumentär om några år.

I stora drag handlar den om mänsklighetens fördummelse och hur denna drabbar vår planet. Filmen utspelar sig en bra tid in i framtiden men faktum är att man kan se tydliga tecken på dess förverkligande redan nu.

Ty jag blir nästan mörkrädd när jag ser hur fruktansvärt korkad gemene man börjar bli.

Som t.e.x. dom människor som köper appleprodukter...

Såg ett klipp där man lurade på folk en iPhone 4 och påstod att det var en sexa. 3 av 4 blev lurade (!)

Det faktum att fler söker till paradise hotell än till lärarhögskolan.

Eller varför inte bruden som opererade in ett tredje bröst för att inte vara attraktiv för killar, och sen går runt halvnaken och visar upp sig överallt...

Kioskmongo! 

Med vissa enstaka undantag av lidners knäpp är det klart påtagligt hur den totala fördummelsen blivit ett faktum.

Ego boosting.
Självförverkligande.
Duckfaces och selfies.
Kolla på mig!!

Folk är så totalt jävla självupptagna och desperata på uppmärksamhet så det är tragiskt.

Vad hände med du duger som du är?

Jag blir mörkrädd faktiskt...

Och jag ser inget annat än katastrof för mänskligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar