För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 12 september 2014

Kelloggs kris

Jag har en teori.

Det måste ju bero på masshysterin kring alla dessa jävla fiberberikade muslialternativ som finns nuförtiden som gör det.

Det är ingen som köper Kellogs Corn Flakes längre, därav blir de uppenbarligen desperata.

TY DE TYCKS SÄTTA IN GRATIS KÖRKORT I ALLA PAKET!

Orsaken till varför jag antar detta är väl ganska solklar. Visst, vi kör ganska mycket och är överallt hela tiden, visavi ser vi ju även det mesta...

Men idag har jag stått på tutan sex gånger. Bland annat fått väja för en annan taxi (!) som körde mot rött, fått lära annan trafikant att det finns nåt som heter högerregel i Sverige, samt fått informera ett hjärnskadat kioskmongo om faktumet att en stor fet vitmålad jävla pil i backen som pekar åt vänster och endast åt vänster innebär att man inte får köra rakt fram i den filen...

Jag är inte så naiv att jag tror mig själv vara felfri, men nån jävla måtta får det ju vara!

Man kan väl åtminstone ägna sig åt att köra bil när man gör just detta, och inte sitta på Facebook, sms:a till mamma samt pilla sig på ballen samtidigt som man kör?

För att inte tala om att man kanske ska ha ögonen öppna så kanske den stackars ökända numera gula pinnen i korsningen Sandviksgatan-Smedjegatan slipper bli knuffad på tretton gånger per dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar