För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 13 februari 2015

Vabruari

Barn är sjukast i februari tydligen. Vilken tur att det går att styra deras sjukdomstid så att man slipper jobba när det är som kallast och jobbigast för föräldrarna att arbeta....

Nu är jag ute på djupt vatten för jag har ju inte själv barn. Än...

Och kanske kommer även jag att vabba när den dagen kommer :)

En sak är dock säker. Det blir inget daltande. Jag vabbar när det krävs och inte när jag vill.

Jag växte själv upp i ett hem där mamma "bara var hemma" så det var inget vabbande och jag har inte erfarenhet av hur det funkar. Eller inte funkar?

Jag hade en bra uppväxt, fick precis allt jag behövde för att lyckas senare i livet. Jag fick hjälpa till hemma.

Och när jag misskötte mig fick jag stryk. Eller aga kanske det kallades. Numera får man inte aga barn och det kommer jag inte heller att göra med mina ungar men de kommer inte att få allt de pekar på.

En bra uppväxt handlar om att lära sig att bli vuxen. Det handlar om utbildning inför framtiden.
Det handlar inte om att få så mycket saker att man inte hittar sina leksaker bland alla sina leksaker.

De som argumenterar emot detta säger att lathet beror på att vi har råd att vara lata. Självklart är det så men bara för att man kan köpa hela Toys R Us till sina barn behöver man väl inte göra det.

De kanske skriker och gormar bara för att de inte får lika mycket som sina kompisar men det går över sen när de blir vuxna.

För det gynnar ingen att glida på en räkmacka med silversked i munnen genom sin barndom.

Det är väl t.ex. Paris Hilton och de andra vuxna snorungarna som är populära numera ett bra bevis på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar