För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 30 januari 2019

Det som inte dödar

Det är en tung vinter för nyblivna husägare som inte än har lärt sig att kolla från vilket håll vinden ligger innan man drar igång snöslungan

17 kilo 27-minusgradig snö i nacken senare vänder man på utblåset. Nästa gång har man hunnit glömma bort upplevelsen.

Men det är tydligen så det är att köra slunga. Det vet eliten som istället kör fyrhjuling.

Själv tycker jag ändå att det underlättar avsevärt jämför med snösläde.

Fast innan jag skaffade slunga tyckte jag förstås att dom som körde slunga var lata. Nu tycker jag att dom som kör fyrhjuling är lata.

Den dag jag själv kör fyrhjuling kommer jag att tycka att dom som har robotsnöslunga är lata.

Än finns det mig veterligen konstigt nog ingen sån uppfinning men känner jag mänskligheten rätt så kommer den nog snart. Annars får jag väl själv börja snickra på idén...

Inte för att jag själv kommer nyttja en sådan produkt men den lär ju sälja som smör i solsken även om den inte funkar så bra. Titta bara på robotgräsklipparen...

Numera tävlar ju nämligen husägare om vem som kan göra så lite som möjligt utan att huset ser ut som hej kom och hjälp mig...

Nåväl. Lite snö i nacken dör man väl inte av. Möjligtvis kan man bli lite stel...

1 kommentar:

  1. Hört talas om vardagsmotion? Fram med lilla snöskyffeln.

    SvaraRadera