För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 22 januari 2019

Lågvattenmärke

Jag har nyligen upptäckt en schackapp.

Till en början blev jag glad över att bli utmanad i schack av en vän via messenger.

Man har ju som inte tid att spela schack "over the board" längre så det är ju bra att det finns en app.

Tyckte jag.

Men sen kom jag underfund med att den som gjort denna app knappast kan ha spelat ett enda parti schack i hela sitt liv. Eller sett en schackbräda. Eller pjäs. Eller ens begåvats med en hjärna.

Förutom det faktum att skiten hänger sig konstant och att påbörjade partier försvinner med jämna mellanrum så går det inte heller att ge upp eller bjuda remi...

Det värsta är ju dock att skiten inte ens går att radera eftersom det är ett tillägg till Messenger...

Fast i och för sig så är ju även Messenger en tämligen usel app så man kanske kan ta bort den så slår man ju två flugor i en smäll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar