För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 26 december 2011

Andningspaus

Sådärja! Juldagshysterin avklarad. Nu återstår bara en vansinnesnatt på året

Nyårsafton...

Men den brukar av tradition vara trevligare, de som går ut då är vanligvis något mer städade än juldagspacket.

Jo jag hade en hel del städade kunder igår

Och tvärtom

En del människor är så urbota korkade att man börjar förvånas hur de ens kan fungera. Vissa tycks ha negativ IQ. Fast jag har lärt mig efter några år. Jag kopplar bort dom och tänker på nåt trevligare medans jag kör. Det brukar funka.

Kanske är jag hård ibland. För att få åka med mig kräver jag att man ska vara vaken och alert, jag orkar inte vänta på en massa lall, och det finns nog många människor som vill åka för att jag ska kunna sålla ut det klientel jag önskar.

För det mesta

Ibland slinker en och annan hjärnskadad mongoloid in mellan maskorna. Då kastar jag ut dom och dumpar dom till Lejonkungen. Han tycks ta vilket avskräde som helst i sin bil. Tur att han gör nån nytta...

Nu tänker jag ta fyra dagars välförtjänt ledighet. Denna tid behöver jag för att ladda batterierna inför nästa helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar