För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 18 december 2011

Fingarna i halsen

Nu sätter jag ner foten!

Tror det är typ femtonde helgen i rad jag kör. Börjar bli lite less på att slita hund för firman.

Bara för att man är VD ska man väl inte dra hela lasset?

Kanske är lite orättvis nu, för det är inte bara jag som har slitit hund. Det är ju så i den här branchen, helgerna är högtryck i taxi.

Fast i vårt bolag är det ju i princip högtryck hela tiden


Man ska väl inte klaga på det, men hade vi fått lite mer betalt för det viktiga arbete vi utför hade det ju inte gjort ont. Nu är man starkt beroende av att bilarna rullar hela tiden, och när de inte gör det svider det i skinnet.

Jag är dock inte orolig för min egen del. Har några projekt på gång, och själva trafikansvaret är ju inget som är speciellt tungt att bära.

Barchef på Aruba?

Trots att jag måste sätta fingrarna i halsen varje gång jag ska ut och köra ett 16-s på en lördag kan jag oftast stoltsera med bra kassor, men jag undrar i mitt stilla sinne hur bra jag hade kört in om jag varit motiverad??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar