För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 18 mars 2012

Det blev som jag trodde

Många talade om Guld.

Det gjorde aldrig jag. Jag gjorde som Roger.

Läste sönder Luleå Hockey

Jag kan ingenting om hockey, vem som har vilket nummer, skostorlek och vilken handfattning de har.

Därför ska jag heller inte analysera varför det blev som det blev, men jag kände det på mig redan i slutet av grundserien, när LHF stog som slutsegrare i tabellen.


Förväntningar är livsfarliga

Inte minst i en liga som är så ofantligt jämn som den svenska hockeyligan där alla kan slå alla och så också gör. När man får en liten svacka går det fort och det gjorde det nu.

Huruvida Luleå spelade fel, coachade för lite eller inte toppade laget i tid tänker jag inte kommentera.

Men det gick åt helvete och jag tror att orsaken sitter i skallen.

Det undermedvetna, hur mycket man än försöker undvika tankarna finns de ändå alltid där...

Visst känns det lite tomt och vemodigt, för det är klart man hade hoppats på mer.

Men livet går vidare

Jag tror att Färjestad vinner guldet efter en hård final mot de sex fingrarna.

2 kommentarer:

  1. Hockey...så oerhört ointressant...
    Skriv om nåt intressant istället. Det är ju inte intressant att titta på 20 vuxna män man inte känner som jagar en plastbit.
    //
    Trollet

    SvaraRadera
  2. De är tio plus två målvakter. Och pucken är nog av gummi och inte av plast.

    Kanske dags att läsa på lite fakta innan man totalt dömer ut en hel nations största intresse?

    SvaraRadera