För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 25 mars 2012

Om personliga påhopp

Jag vill förtydliga mig.

Det här är min personliga blogg. I den skriver jag om det som kommer upp i min skalle. Ofta är jag less, trött och irriterad på saker. Därför kan det ibland hända att det jag skriver kanske kan klämma någon öm tå.

Jag skriver vad jag känner och har så alltid gjort, och jag beklagar om någon kommit i kläm.

Att jag dessutom har skrivit en del olämpliga saker på Facebook är olyckligt, då det kan läsas av ganska många och misstolkas av lika många. Bloggen är ju ändå ett val man gör, om man vill läsa den eller inte.


Det är inte frågan om någon ironi. Jag menar allt jag skriver, men några personliga påhopp är det inte frågan om, finns det sådana problem tar jag dom mellan fyra ögon.

Men som sagt, att en och annan öm tå kan klämmas är jag medveten om och jag tänker inte be om ursäkt, för jag är den jag är, jag skriver det jag skriver, och jag står för mina ord!

Jag är chef, en chef ska inte vara kompis med sina anställda, även om det kanske inte heller är meningen att man ska vara bittra fiender...

Jag vill poängtera att jag är nöjd, med det jobb alla som arbetar för Mytax AB presterar, för annars hade de inte varit anställda...

Att jag ibland spyr galla beror nog på att man i den här branschen måste vända på varje krona, så när det hela tiden ständigt kommer oförutsedda utgifter blir man ibland spyless.

Jag gör allt för att hålla firman på fötter, även om det ibland kan kännas lönlöst. Detta gör jag för att jag till varje pris vill undvika att behöva ställa någon på bar backe.

Det företag jag och min kollega driver sätter trots allt mat på bordet åt ganska många, detta skall fortgå, och förhoppningsvis ska företaget i framtiden kunna försörja ännu fler.

Att man vill få företaget att växa handlar nog mest om att jaga ständiga utmaningar och nya mål. Jag när knappast några drömmar om ekonomiskt oberoende, i så fall hade jag säkerligen valt en bransch med bättre framtidsutsikter och större utvecklingspotential.

Som färdigutbildad civilingenjör med dubbla examen hade jag väl inte planerat att driva en taxifirma, och i mångt och mycket kanske jag är predestinerad för något större.

Men det får man ta när den dagen kommer, för närvarande handlar allt om nuet.

Och nuet är Mytax AB!

Vi kommer aldrig att sälja, några garantier för firmans fortlevnad kan dock inte ges. Med ständigt eskalerande kostnader är det osäkert hur det kommer att gå, och jag tänker inte måla upp någon skönhetsbild.

Det är tungt, men vi kämpar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar