För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 24 september 2012

Ombytta roller?

Då var det dags igen.

Jag ondade mig idag, det gjorde jag. Oftast ids jag inte bry mig om svamlet, men ibland rinner bägaren över.

Jag gör det eftersom jag har en del av båda världar, och ganska bra koll på hur saker funkar. Det är inte för att skryta eller nåt, men det har ju råkat bli så att jag kan det mesta här på firman...

Idag var det nån som gnällde på nåt som växeln gjorde. Tyckte annorlunda. Gnällde...

Jag ska inte börja om det här igen. Växeln kan göra fel men det är inte ofta. Yadayadayada. Jag har sagt det så ofantligt många gånger förr att det bara blir tråkigt att höra mitt tjat.

Men tänk om det skulle vara tvärtom?

Tänk om telefonisterna skulle sitta och specialstudera bilarna där ute. Tänk om de skulle sitta och kommentera alla fel VI gör?

"Varför kör du den där vägen? Är det inte smartare att köra dit och dit och så vidare?"

"Varför kör du så fort, kör snabbare! Varför är du så seg? Hämta kunden nån gång då! Vad håller du på med egentligen?"

Och så vidare

Man kan ju tycka att det är löjligt, men faktumet är att detta är sådant som våra telefonister utsätts för dagligen från chaufförerna, och det är rent bedrägligt! Att de gör fel ibland är ju givetvis självklart, men bara för att man är människa förtjänar man inte att bli ifrågasatt hela tiden för allt man gör, vi gör väl också fel ibland, vissa oftare än andra, men inte är det ju nån som gnäller på oss varje gång vi råkar svänga åt fel håll i en korsning?

De flesta som ropar sånt här gör det säkert inte på pin kiv. De inser säkert inte hur irriterande det kan vara för telefonisten att bli ifrågasatt och eller gnälld på, när man har en plan klar för att få allt att gå ihop, och det dessutom ringer för fullt på alla linjer.

Jag gjorde fel igår vilket ledde till att jag blev sen på en hämtning. Det var ingen som gnällde på mig (förutom kunden) men jag har ändå lärt mig av mitt misstag så jag lär knappast göra om samma fel igen, och jag tror faktiskt att även telefonisterna kan lära sig av de fel dom gör ibland!

Tänk gärna, skrik och gnäll och svär i bilen över vilka usla körningar du får och hur hemskt dåligt jobb växeln gör. Men dela inte med dig av din åsikt...

Jag lovar att det ibland flyger omkring en hel del svordomar i växelrummet som ingen av chaufförerna hör eller mår dåligt av :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar