För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 24 april 2019

Dubbelmoral deluxe

Som ni kanske vet har jag dragit igång ett renoveringsprojekt i hallen som kommer att bli avsevärt mycket större än som var tanken från början.

Men så är det ju alltid. Inget konstigt med det. Alltid finns det nån ny liten grej man retar sig på och vill fixa. Sen slutar det med att man river huset och får bygga upp det igen.

Nu till inläggets rubrik.

När man jobbar med att riva kakel är risken för sticksår i fingrarna påtaglig.

Och så skedde också.

När den lilla marodören råkade se att jag skurit mig blev jag tröstad på bästa möjliga sätt.

Åh stackars pappa har aj aj! Kram kram!

Fem minuter senare när pappan vilar i soffan gör samma marodör dubbla svanhopp på pappas familjejuveler utan minsta tanke till ånger...

Nåväl. Det är väl sånt man får leva med när man har en marodör hemma

En suspensoar hade varit bra att ha ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar