För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 6 april 2019

Nu är det nära

Nu när de 2 roligaste veckorna på mycket länge snart är över kan man konstatera flera saker.

1. Thailand kan slänga sig i väggen. Varför då? Jo för att de upplevelser man fått är tiofaldiga mot någon av alla charterresor jag gjort. Å andra sidan kostar väl det här också 10 gånger så mycket :)

2. Det är de dåliga sakerna man minns bäst..
Som till exempel spindlarna i taket på Carrybridge Lodge, eller att badrumsspegeln på The Walton fungerar alldeles utmärkt. För alla som är kortare än 1 och 43. Följaktligen inte så bra för mig...

3. Det är dyrt att resa så här, men det är värt varje krona! Att t.ex. köra på vänsterkanten i två veckor är en kul erfarenhet för att inte tala om att göra det i en storstad som London. Men det har ändå funkat förhållandevis bra.

Det roligaste minnet härifrån är foldern jag läste från den engelska staten som påtalade att de flesta olyckor sker på landsbygden och att man ska se upp för traktorer. Jo tjena England. Det är säkert traktorerna som orsakar olyckor... Eller så kanske man ska sänka hastighetsbegränsningarna så att folk slipper köra som Colin McRae för att kunna hålla dom? Alternativt bredda vägarna där det går och det gör det på många ställen. :)

Imorgon är det dags att åka hem till vardagen igen. Och nej, jag vill inte veta hur mycket det har snöat hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar