För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 26 april 2010

Årets tröttaste dag

Idag har Mumlet varit mycket seg. Från sängen till soffan och sen tillbaka till sängen.

Orsak: Har två veckors bokföring att göra...

Och när jag äntligen lyckas uppbringa tillräckligt med styrka för att ta itu med högen av kvitton upptäcker jag till min förfasan att jag glömt kalendern i 66 igår kväll...

Den måste jag ha när jag bokför för att kunna hålla reda på vem som kört.

Problem nummer 1: 66 är i trafik
Problem nummer 2: Tore Söderberg kör 66.
Problem nummer 3: När Tore Söderberg är i trafik är det mycket mycket för att inte säga helt outsägligt svårt att få honom att ställa sig i rast för att lämna över min kalender.

Efter mycket om och men lyckades jag tillslut få tag i min kalender. Och ytterligare några vändor mellan soffan och sängen senare skulle jag sätta mig ner och räkna.

Problem nummer 4: Kassaboken är slut och jag har inga nya på lager.

Suck.

Bara att pallra sig iväg till Coop då för inköp av nya kassaböcker.

Och hårdbröd! Kom ihåg att jag ska köpa hårdbröd!

2 kommentarer:

  1. Och sen glömmer jag att svänga in vid coop och hamnar på Kvantum. Och Kvantum har inga kassaböcker...

    Men jag kom iallfall ihåg att köpa hårdbröd :)

    SvaraRadera
  2. se sista ordet i förra kommentaren :-)

    SvaraRadera