För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 15 september 2012

Återtåg

Fick tråkigt besked idag.

En vän har gått in i väggen och hade jag vetat det tidigare hade jag säkerligen agerat annorlunda.

Han är också egen företagare precis som jag. Framgångsrik. Penningstinn. Fritt liv.

Vad spelar det för roll när man kör sin hälsa i botten?

Eget företagande är stenhårt. Det gäller att känna sig själv och att kunna sätta tydliga gränser för hur mycket man orkar.

Och alla som inte känner till omständigheterna bakom skakar på huvet och tror allt är guld och gröna skogar. Ser man bakom fasaden ser man fläckarna.

Jag ångrar mitt uttalande tidigare i veckan. Inte för att jag inte menar det jag sa för det gör jag och jag står fast vid min åsikt. Men nu har jag en betydligt större förståelse.

Misströsta ej min vän... Nästa vecka ska du få dina tv-kanaler så att du har nåt att fördriva tiden med :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar