För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 17 september 2012

Utlösning i Hortlax

Gårdagen bjöd på en hel del jobb. Piteå, Älvsbyn samt ett otal körningar till och från Sunderbyn.

Kommer dock aldrig att glömma en mycket oväntad händelse

När jag var på väg till Piteå för att hämta kund ringer min telefon. Tompas nummer, och som vanligt svarar jag utan att säga ett ord.

Fast den här gången var det Jenny som ringde :)

Hon är tydligen inte riktigt lika inövad på våra inbördes ritualer...

Det visar sig att J och T sitter fast på pizzerian i Hortlax, de hade ätit men de har inte några pengar att betala med...

Vilken outgrundlig tur att jag just var på väg mot Piteå och hade tid att svänga förbi Hortlax för en utlösning. Jag hann t.o.m. hugga en egen pizza! Utan mig hade de väl fortfarande stått där och diskat...

Jag var tio minuter sen till min kund, men det löste sig genom att skylla på falsk punktering. Karman kom dock tillbaka senare och slog mig på käften när jag fick en äkta punka på grusvägen till Granön.

Tydligen så har däck med korden framme ingen vidare tolerans mot vasst rullgrus och gropar lika stora som Grand Canyon.

Början av denna dag har därför spenderats på två däckfirmor. Först hämta Renådäck på Volvo och sen lämna två pyspunkor på Däckia. Nu är det snart dags att ta mössan i hand och åka på banken.

1 kommentar: