För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 10 september 2012

Rekonstruktion och läsfeber

Börjar känna mig som en magnat.

En storföretagare...

För nu verkar det vara aktuellt med en ny företagsrekonstruktion.

Ingen större grej och det drabbar ingen anställd men jag tror att detta, om det blir realitet, är den bästa lösningen för alla inblandade parter och jag ser framtiden an med tillförsikt.

Visst finns det lite trista element i detta också fast jag tror att om vi fortsatt som vi gör nu hade det slutat illa för alla och det är det väl ingen som önskar?

Jag har förresten börjat läsa igen!!

Det började med nyaste Bond (Carte Blanche) på engelska. Betyg 3 av 5.

Sen högg jag in på Roslund och Hellströms nya, två soldater. Efter att i princip ha sträckläst denna briljanta skildring av Stockholms undre värld trodde jag att jag hade plöjt igenom den vassaste svenska bok som fanns. Betyg 5 av 5.

Oj så fel man kan ha!

För nu har jag läst 400 sidor av Keplers nya Eldvittnet.

Helt otroligt spännande, oväntade vändningar, och med svenska(?) Bond Joona Linna i huvudrollen. En karaktär som för övrigt är finne...

Rekommenderas varmt och trots att jag inte har läst klart törs jag ge den en stark femma av fem!!

Idag blir det sur strömming på orrskärs. Imorgon får mina färdtjänstkunder ta med sig en klädnypa i handväskan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar