För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 25 februari 2019

Chili och bondemjölk

När vi flyttade hit visste vi inte mycket om hur det är att bo på landet men efter snart ett år kan man konstatera att det finns kvaliteter med detta som vi inte hade räknat med.

Som att man kan hämta mjölk direkt från bonden till exempel. Man lär sig att undvika tiderna när kossorna mjölkas för jag är nämligen livrädd för mjölkmaskinen. När den drar igång med sitt infernaliska läte tappar man ju ut hälften av mjölken...

En annan fördel är ju närheten till skidbacken. När det är högtryck är det svårt att hitta en ledig grillplats men vi kan ju åka dit när alla andra åker hem :)

Eftersom jag har smaklökar av stål köpte jag en förpackning scorpionchilikorvar med styrka fem av fem möjliga som grillades med njutning. Såhär i efterhand var det kanske inte så klokt att sätta i sig alla på en gång...

Inte för att mina smaklökar tyckte de var så farliga. Men utan att gå in på detaljer kan jag avslöja att min mage inte är gjord av stål...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar