För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 28 februari 2019

Vad som helst men inte det

Jag är känd som något av en språkpolis.

Folk, företrädesvis de yngre, tycker att jag är löjlig och borde "chilla".

Jo men visst. Jag ska sitta lugnt i båten och låta er lalla bort språket med erat jävla typ och liksom och han ba och dom ba o.s.v.

Nä det är inget nytt fenomen. Det fanns ungdomar som inte kunde prata även när jag var ung men det är definitivt ett eskalerande problem. Snart vet ju inte folk under 20 hur man formulerar en mening i tal. Kanske beror på att de spenderar 97% av sin tid bakom en dataskärm...

Fast de kan ju inte skriva heller vilket är mer förvånande.

Även om det dom får ut ur käften är mer som ett läte än ett språk kan jag köpa det mesta.

Men det finns en sak jag verkligen inte tål.

Källa det sololja, spray, kräm eller gele eller vad fan som helst beroende på konsistens.

Men de jävla mongoloider som säger solskyddsfaktor borde få permanent ståplats i Nybroviken!

Det är ju för i HELVETE inte solskyddsfaktorn som är produkten utan måttet på hur mycket UV-strålning den blockerar...

Sådär. Nu fick ni lite sommarkänsla och jag fick utlopp för min ilska.

Två flugor i en smäll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar