För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 13 februari 2019

Kallhålet

Igår kväll när jag lämnade Boden var det -6. Hemma var det -17...
Men detta byter jag inte bort mot något! Lite kyla har ingen dött av :)

När vi flyttade till Svartlå var reaktionerna minst sagt blandade. De flesta tyckte givetvis att det var roligt men några tyckte väl man var knäpp som flyttade ut flera mil in i "skogen".

Förr ansågs det vara lyxigt att bo på landet, idag är det tvärtom. Kanske beror på att 25 kvadrat på Stureplan kostar lika mycket som hela Svartlå. Jag skulle definitivt hellre äga Svartlå...

Även om jag spenderar en timme per dag för att ta mig till och från jobbet så känns det som att jag hinner med mycket mer än jag gjorde tidigare. Vad det beror på är oklart men förmodligen är man bättre på att disponera sin tid nu än förut.

Vi bodde utanför centrum i en småstad...
Centrala Fjollis måste ju vara sjuttiosju resor värre. För att inte tala om stora städer...

Tydligen finns det nån tjusning med det också, att tävla om att bo så många som möjligt på så liten yta som möjligt, även om de flesta spenderar dubbelt så lång tid per dag än mig för att ta sig till jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar