För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 7 mars 2019

Att släpa efter

Som de flesta säkert redan vet är jag ganska principfast.

En hel del av mina principer är nog ologiska och motsägelsefulla men vissa måste anses vara mycket rimliga.

Som principen att en skoter inte ska kosta hundra miljarder kronor. Jag köpte min för 4000. De idioter som köper nytt borde ju åka till Sunderbyn och undersöka hjärnkontoret. Sämre affär får man leta efter.

Men min princip skapar ett problem.

Inte det att skotern är slö. Den går väldigt mycket fortare än jag önskar och vill köra.

Inte heller för att den racklar mer än en ny för det är oftast tvärtom.

Eventuellt för att en tvåtaktare dricker tre miljarder liter soppa per sekund mer än en fyrtaktare men å andra sidan låter den ju inte heller som en fjesig mopedbil med tre hästar under huven.

Men mest för min andra princip. Man kan ju inte betala mer för en kälke än för en skoter. Och en kälke för under 4 lök är extremt svårt att hitta :)

Måste ju vara Sveriges hårdaste andrahandsmarknad. Till och med usla hemmabyggen utan tillstymmelse till dämpning betingar flera tusentals kronor... En Nilapulka är inte ens att tänka på.

Bara att leta vidare. Eller knyta fast boben i ett snöre bakom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar