För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 26 mars 2019

Krypa till korset

Alla normalt funtade förstår givetvis att om det finns småplättar som tillverkas i en stekpanna med små formar så heter en exakt likadan produkt som tillverkas i en större panna givetvis storplättar eller bara plättar.

Alla är inte normalt funtade...

Tydligen inte heller min egen unge som står som ett frågetecken när jag frågar om hon vill ha plättar men skiner upp som en sol när man kallar det för vad det inte heter.

Men eftersom jag försöker vara en förlåtande fader så kryper jag till korset och använder den felaktiga benämningen och försöker förklara vad det heter.

För ungen är extremt förtjust i "pannkaka" och det är bra att ha någon maträtt att ta till när inget annat funkar...

Fast det heter plättar. Slut på diskussionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar