För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 21 mars 2019

Avgörandets minut

Ikväll spelas säsongens allra sista match i damernas hockeyliga hemma i Coop Arena.

Det är nu det ska avgöras vem som får lyfta bucklan.

Med 2-2 i matcher och 9 lika i målskillnad är allt upplagt för en ytterst spännande kamp och allt annat än ett publikrekord vore skandal.

Ändå är det många gamla surgubbar som fortfarande anser att damer inte kan och ska spela hockey och därför inte ens funderar på att gå dit.

Trist. Såklart att de är på en annan nivå men det måste man ju ta med en nypa salt. Det viktiga är att det är kamp och spänning tycker jag iallafall.

Hade jag inte jobbat hade jag definitivt varit där.

För jag är ingen stofil som endast kan se damsport när det är minimalt med kläder inblandat... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar