För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 14 maj 2010

Mumlets fotosafari 2010

Jag vet inte vad det är men jag brukar alltid få för mig att ta en tur med kameran så här på våren. Hitta en massa enskilda vägar att inkräkta på och generera en massa samtal till växeln på sexan om att det är en gul taxi som smyger omkring på deras ägor och fotar deras rosenbuskar.

Årets tema är gammalt och nytt. Mest gammalt skulle det visa sig.



Första bilden hittade jag redan på parkeringen här utanför. Kommunen har hållit på och gräva i gatan i två veckor nu och ingen tycks riktigt veta vad det är dom gör, fast jag har mina aningar. Kommunen har nog fått reda på att jag planerar en sommarfest här hemma och de dimensionerar med största sannolikhet upp avloppet för att systemet inte ska kajka ihop igen som det gjorde efter inflyttningsfesten.



Torbens kåk är fortfarande tvåfärgad och mitt erbjudande kvarstår. (se tidigare inlägg)



När man ger sig ut på vägarna med annat syfte än att bara transportera sin egen eller nån annans bakdel kan man faktiskt hitta en del tänkvärda saker. Det slog mig att det faktiskt byggs en hel del på vägarna runt björx och kronanområdet.



Vilken otur. Jag var ju ute efter köttet... Lammkött alltså... ja ni fattar. Intressant notis i sammanhanget är att Metsundets lamm måste ha lyckats samla hälften av alla bybor (varav de flesta inte ännu har lärt sig hur man parkerar en bil) runt de norra byarna till detta event. Vad använder man egentligen lammskinn till?





Två gamla ruckel som man kan riva och ersätta med nåt nytt. Vad är poängen med dessa intetsägande bilder säger ni... Men jag kommer till det lite senare...



Ännu ett gammal ruckel som man kan riva och ersätta med nåt produktivt. Som t.ex. en parkeringsplats. Eller ett garage.

Nu kommer poängen! För efter tre konsekutiva bilder på gamla saker så kommer nu bilder på något sprillans nytt! Till och med så nytt att det nästan är hemligt!

Jag kom nämligen över två spionbilder på nästa generations volvo V70 som de hade gömt undan på en skogsväg mellan Bensbyn och Persön. Som att de trodde att ingen skulle hitta den...




Ser ganska fräsig ut.. Det kanske blir en sån här nästa gång...

Nu när vi nu ändå är inne på fordonstemat kan jag passa på att lägga in bilden på Brändöbussens nya ekipage. Går mycket stabilt på vägen men den är lite trög i uppförsbackarna.



Detta summerar årets fotosafari. På återseende från herr Walraf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar