För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 8 maj 2010

Om telefonförsäljare

Jo jag vet att dom bara gör sitt jobb...

Nisse från Götet som har vääärldens alldeles bästa tubsockar. Köp 100 par för endast 1995 kronor och spara 500 kronor!! Du får med en hel hink med tvättmedel på köpet!

Annika från Storuman som älskar Luleå Hockey utöver allt annat och som har ett helt gratis telefonabonnemang som hon vill bli av med.

Och Pernilla från Rädda barnen som vill att jag ska skänka 500 kronor i månaden till dessa stackars arma barn som har fått sina armar och ben avslitna av Usama och hans kompisar.

Det är givetvis väldigt svårt att säga nej till den senast uppräknade, men har man en policy att aldrig tacka ja så har man, och då får man dra till med nån liten vit lögn, som till exempel att min växellåda har gått sönder så jag har inte råd i år eller nåt liknande.

Nisse med vänner kan jag avfärda omedelbart, fast jag får ändå ibland en orderbekräftelse i brevlådan för att de hittat ett litet ja nånstans i mitt "DRA DIT PEPPARN VÄXER!!" som man måste skynda sig att makulera inom 5 minuter efter att den kommit, annars har man godkänt beställningen.

Annikas abonnemang visar sig efter mycket om och men innehålla en klausul som innebär att det bara är gratis om man inte använder det. NÄHÄ?!

Ok... nu har jag skrivit av mig lite ilska iallafall... åter till bokföringen och väntan på nästa försäljarsamtal...

Livet som egen är hårt.

2 kommentarer:

  1. Du glömde nämna när du inte kunde motstå betsälla en tunna tvättmedel för 8000:-, men kan lugna dig med att det givit många skratt under diverse middagar. Det bästa var att det var momsfritt :-D

    SvaraRadera
  2. Jag tycka svenskar tokiga. Varför telefonförsäljare inte telefon sälja när dammsugarförsäljare på den dammsugare sälja? Förra veckan tokig svensk dörrförsäljare ringa på min dörr fast jag redan på den finaste dörr ha. Vad jag göra med två dörrar?

    SvaraRadera