För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 11 september 2011

Ibland måste man

Vi jobbar som de flesta vet stenhårt för att få firman på fötter, och det har börjat vända.

Såklart att det finns fler hinder på vår väg, men man får hoppas att det bara är småsten.

En del i vårt rekonstruktionsarbete var att vi anställda skulle ta flera timmar och outsourca så lite som möjligt, en anledning till detta för att få en bättre balans på ekonomin, och från min sida som ekonomiansvarig att få bättre koll på vars pengarna egentligen tar vägen.

Jag har inte själv funderat på hur jag ska hinna jobba fler timmar än jag redan gör, men det får väl lösa sig. Vissa tycks tro att jag har väldigt mycket fritid men så är det inte. Bara för att jag sitter i växeln rätt ofta innebär det inte att jag är ledig, för jag gör en hel del bokföring, rättning o.s.v. från växeln, även om det ibland slinker in några minuters facebookande mellan varven :)

Nåväl, igår skulle jag jobba enligt vår nya analogi, men jag hade glömt bort en väldigt viktig sammankomst (Ja jag har faktiskt ett privatliv oxå!) och därför fick jag outsourca mitt pass, men det gick ju bra!

Tack MB för att du ställde upp på så kort varsel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar