För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 5 september 2011

Mulholland Drive

Mumlets för ovanlighetens skull lediga kväll spenderades med trevligt sällskap i soffan framför en film.

Valet föll på den i rubriken nämnda rulle som jag har sett minst sju gånger tidigare, men fortfarande inte har fattat. Jag brukar gilla såna filmer, där man får använda sig av hjärnmuskeln för att räkna ut vad som egentligen händer, men Mulholland Drive fortsätter att gäcka mig.

Jag har läst regissörens tips om hur man ska tolka storyn. Jag har finkammat filmens hemsida. Jag har vridit och vänt på varje sten i min hjärna.

Det är fullständigt blankt

Ibland får man känslan av att David Lynch bara driver med folk, att det egentligen inte alls finns nån röd tråd i hans filmer, utan att han bara försöker få folk att tro det...

Trots detta så framstår Mulholland Drive som en mycket bra film, med vackra skådespelerskor...
Den är definitivt ett bra alternativ om man har två och en halv timme till övers, även fast den är fullständigt ologisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar