För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 6 september 2011

Sockertomten

Det finns en man i vårt bolag som utmärker sig från de flesta.

Rent fysiskt är han kortare än de flesta och definitivt mer högljudd än alla. Detta med hög ljudvolym tycks vara vanligt i vårt västra grannland, jag undrar om det beror på att de har så många berg där att mobiltäckningen blir lidande, varpå de måste skrika för att höras.

Nåväl, nu var det egentligen inte hans yttre som skulle diskuteras, utan han insida. För den mannen dricker coca cola i såna ofantligt stora mängder att mängden sandkorn i Sahara bleknar i jämförelse.

Låt mig omformulera det där

Han KÖPER coca cola i såna ofantligt stora mängder att mängden sandkorn i Sahara bleknar i jämförelse.

För han dricker bara en fjärdedel av flaskorna innan han lämnar dom. På bord, bänkar, i bilar och utomhus på marken.

Dessutom röker han två paket långa cigaretter om dagen, varav han kastar bort fimpen när det är två centimeter kvar.

Nu låter det som om jag ogillar den här mannen

Men det gör jag inte alls, tvärtom tycker jag om honom mycket, men han har en hel del att lära sig i fråga om ekonomiskt tänkande...

Köp en flaska cola och drick upp den innan du köper en ny, samt rök hela dina cigaretter.

Då kommer du att märka att din plånbok inte sinar lika fort. Nästa steg är att sluta helt med olaterna.

Men så långt tror jag inte att det går att sträcka sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar