För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 25 maj 2012

Helltrain - Death is Coming

Det var ett bra tag sen jag recenserade musik i bloggen, antagligen beror detta på att jag inte riktigt har tagit mig att lyssna ordentligt på så mycket ny musik.

Fast den här skivan fastnade jag för.

Jag blev glad när jag hörde att Helltrain skulle släppa nytt material, dels för att de kommer från Luleå, men även för att det halvmelankoliska mörka men ändå pigga och energiska sound Helltrain representerar tilltalar mig starkt.

Och gillar man de två första skivorna blir man inte besviken

Det här låter verkligen som Helltrain, och det är bra. Kanske inte längre så nyskapande, men varför ska man ändra på ett koncept som funkar så bra som det här.

Det börjar med ett ryck i form av 'Juggernaut', om man slår på denna när man är halvsömnig lär man definitivt få en energikick som vida överstiger allt vad kaffe kan erbjuda!

Tredje låten, 'Mr. Cooger', låter ungefär som Helloweens gamla slagdänga 'Perfect Gentleman' fast där bröderna Törnkvist har haft tävling i vem som kan äta mest psykadelisk svamp på kortast möjliga tid.

Alla andra låtar håller också en jämnt hög kvalite utan att kvaliteten mattas av. Helt sonika ett album med starkt eftertryck!

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar