För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 28 maj 2012

Hotell Sexans Taxi AB

Igår kväll satte jag mig ned vid halv tiotiden för att skriva schemat för sommaren. Ett ganska snabbt jobb tänkte jag som jag alltid brukar tänka, och som vanligt drar det ut på tiden, det är trots allt en hel del som måste pusslas med.

Eftersom jag har semester den här veckan så tänkte jag att det spelar ingen större roll att nattsudda lite, så när schemat var färdigt vid tvåtiden på natten åkte jag till kontoret för lite trevligt samkväm med Anneli.

Där mötte mig en oväntad syn. I den ena soffan ligger nämligen Minicab-Johan och slappar i väntan på hemtransport. I den andra soffan ligger en synbart överförfriskad Benny J, totalt däckad och snarkar som en motorsåg.

Anneli blev glad för att jag kom dit och räddade upp situationen, sen blev jag utkommenderad att ta en körning, eftersom den som var nattjour inte orkade masa sig ut. Ekonomiskt sett bra, känslomässigt sett värre.

Fick Volvo

Den har gått ca 20.000 men den känns faktiskt märkbart mer sliten än 66 som har gått drygt 30k. Men överlag så funkar den väl hyfsat som taxi.

Det är dock inte en sån jag ska ha

För idag har jag testat en Renå. Och det verkar lovande, visst får man inte allt som en Mersa har, men för det priset som den betingar är det klart överkomligt, den har ju trots allt det viktigaste man behöver, såsom skinnklädsel, elstolar och BOSE-stereo.

Och även på garantisidan ser det intressant ut. Nu återstår bara att räkna på servicekostnad och diverse andra små detaljer, sen är den i Mytax ägo i September.

Om nu Mytax överlever så länge vill säga. Den här dagen har jag spenderat lekandes JoJo mellan Åke E och Staffan Å. Innan det här mankemanget är fullt utrett kommer jag att ha fått tanka bilen för samma enorma summa som fakturan ligger på, frågan är då om det är värt besväret...

För besvärligt kommer det att bli. En katt- och råttalek där man skyller på varandra är säkert roligt för katten och råttan. För den som agerar boll mellan de båda är det inte fullt lika roligt.

Detta kommer nog tyvärr att sluta med att ingen av de får sina pengar, i allafall inte av mig, utan från konkursförvaltaren.

Min redan idag hårt ansträngda ekonomi klarar inte av en merkostnad på drygt 20.000 bara för att nån jävla klåpare har dabbat sig och gjort saker på bilen som han inte klarade av, och som jag inte har beställt!

Det bryr sig dom stora lallarna föga om.

1 kommentar:

  1. Den soffan var väldigt skön... sen att "How I met your mother" och "2½ Men" gick på TV var ju inte helt fel heller. ;)

    SvaraRadera