För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 20 maj 2015

Det stora kriget

Igår bestämde sig min trogna Note 2:a för att stänga butiken för gott.

En telefon som har varit med mig i ur och skur i snart 4 år är inget annat än ett under med tanke på att mina telefoner brukar ge upp efter 1 år.

Idag på morgonen var den dock pigg igen och nu funkar den återigen klockrent.

Det måste ju vara en ruskigt bra telefon eftersom den så sent som i oktober förra året kom tvåa i ett test bland telefoner som är 3 år nyare.

Då jag igår uppdaterade min status att jag behövde en ny telefon lät inte debatten vänta på sig.

Det är ändå ganska underligt hur en liten plastbit kan orsaka såna enorma känslosvallningar. Oftast är det då från de allt färre människor som envist hävdar att iPhone är världens bästa telefon. Ju färre de blir desto högre måste de skrika för att höras.

Mig kommer de aldrig att omvända för Androidsystemet är bättre på precis allt, detta har bevisats i test efter test.

Men jag kan iofs förstå deras vurm. Det är ju samma hype kring Apple som kring Tesla. Medelmåttiga produkter som av nån anledning fått legendarisk status bara för att de har en leende multimiljardär som pratar gott om dom.

Fast eftersom jag inte låter mig luras av lismande plattskallar så tänker jag inte pumpa ut en massa stålar i onödan...

Det blir Android denna gång också för även om Noten funkar bra nu så sjunger den på sista versen.

Huruvida det blir Samsung eller nåt annat får tiden utvisa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar