För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 16 maj 2015

Man upphör aldrig att förvånas

När man har kört taxi i drygt 10 år tror man ju att man har sett och hört det mesta.

Men idag fick jag vara med om nåt jag aldrig tidigare har upplevt.

Körde hem en något överförfriskad yngre herre. Relativt välklädd och ändå proper och talför. Med andra ord en kund i mängden.

När vi kom fram ville han gå in och byta byxor och skulle komma ut igen vilket jag inte såg som något speciellt udda. Han lämnade sin telefon i pant.

Efter ca 5 minuter kommer hans presumtiva moder ut för att betala och skäller ut mig för att jag stannat kvar i syfte att som hon uttryckte det suga honom på pengar...

Men hallå?

Om kunden vill att jag ska vänta på honom måste jag väl göra det?

Eller vill du kanske att jag ska komma in och torka din 22-åriga son i rumpan också och kanske sjunga en godnattvisa för honom?

Jag är väl för i helvete taxichaufför och inte nån jävla vårdare!

Det var först efter att jag lämnat platsen som jag insåg syftet med byxbytet. Han hade skitit på sig!

Man upphör aldrig att förvånas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar