För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 27 maj 2015

Snålvattnet rinner

Vi har en sån där matkyl på jobbet där man kan ta matlådor och betala 59 spänn.

Den fylls på med nya matlådor ungefär en gång varannan vecka, och strax innan det är dags för en ny laddning brukar det ligga kvar några gamla matlådor vars bäst före datum har passerat med några dagar, och dessa kan man ta utan att betala för dom.

Det är då som Mumlet finner sitt tillfälle...

Jag brukar sällan ta mat därifrån eftersom jag ofta har med mig egen mat, alternativt är på annan ort då lunchtillfälle ges.

Men när man är en utfattig örnäsbo och det finns gratis krubb att hämta så är det bara att passa på!

Varje gång man tar mat måste man skriva ner i ett block vad man tagit, antagligen då det ska föras något slags statistik över användandet.

Huruvida chefen noterar att jag nästan alltid tar de utgångna lådorna är oklart, men om så är fallet så tycker han förmodligen att jag är en jävla snåltarm.

Men det är smällar man får ta... Jag kan istället använda mina surt förvärvade småslantar på något som ger en mer långvarig behållning än ett mål mat, som t.e.x. cigg, kaffe eller nåt annat livsviktigt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar