För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 27 november 2011

Att se sanningen i vitögat

Fick höra ett mycket träffande citat igår från en mycket trevlig ny bekantskap.

När norrbottningarna refererar till Stockholm som Fjollträsk spottar de i sin egen mugg, ty det bor en himla massa norrlänningar här nere...

Och så är det ju faktiskt. Dagens värld är ju starkt globaliserad och detta gäller nog i ännu större grad i stora städer som t.ex. Stockholm, de flesta som bor här kommer från andra platser i världen, och ofta när man besöker denna stad träffar man på nån barndomsvän eller gammal flamma från norrland som man inte visste om att de bodde här...

Ingen har väl missat att jag förärar huvudstaden med min närvaro denna helg, och gårdagskvällen bjöd på en mycket trevlig spelning på Engelen i Gamla stan.

The Matchmen

Det finns många dussinband som spelar covers, men få gör det med den inlevelse och träffsäkerhet som The Matchmen gjorde igår. De här killarna vet vad de gör, och de älskar sitt liv, det är ju tydligt!

Jag väntar med spänning på nästa gång jag får se dom in action, hoppas inte det ska dröja alltför länge! Kan vara dags att bjuda upp grabbarna till norrland kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar